Élet az informatika fellegvárában

The Silicon Valley life

The Silicon Valley life

Az első hét - work, eat, sleep, repeat

2014. január 11. - daneeesh

Az eredeti terv szerint az első poszt az út és a munka közötti egy hétről szólt volna, de mobilon kicsit nehéz volt írni, illetve elszaladt az idő, úgyhogy közben eltelt még egy hét és ami ennél is fontosabb, elkezdtem dolgozni!

A hétfő reggel egy gyors idegenvezetéssel indult az irodában - melyik részleg merre csoportosul nagyjából, hol van az ebédlő, a konditerem, stb. Ezután a kötelező körök az IT-s sráccal, hogy beállítsuk a laptopom, a HR-essel, hogy gyorsan meglegyen az összes papírmunka, aztán pedig az egyik VP of Engineering-gel, aki röviden összefoglalta, hogy hogyan is épül fel a szoftver. A délután végül a megfelelő programok letöltésével és beállításával telt, este fél 8 körül pedig irány haza.

Másnap reggel 7.15-kor már bent voltam az irodában - minden reggel ekkor kell majd kezdenem a munkakörömből adódóan, úgyhogy nem árt szoktatni magam. Az egyik srác, aki ugyanazt csinálja, amit én is fogok, megmutatta, hogy hogyan is néz ki egy átlagos reggel, ebéd után pedig az egyik data engineerrel új teljesítmény értékeléseket adtunk hozzá a programhoz, úgyhogy azóta ez az én feladatom.

IMG_20140109_075917036 (1)_1.jpg

A "Mess Hall", avagy a céges ebédlő

Munka szempontjából nem túl sok izgalmas dolog történt a következő másfél napban, csak befejeztem a cég belső programismertetőjét, úgyhogy kinyithattam az átlátszó bezárt dobozt, ami már az első nap az asztalomon várt és megkaptam a benne lévő céges pólót és csokipénzt. Közben ismerkedtem az emberekkel az irodában - mindenki nagyon közvetlen és ha nem beszéltem még vele, akkor megállított, hogy kicsit megtudjon rólam valamit és mindenki minden további nélkül segít, ha bármire szükségem van. Megvolt a céges fotózás is, aminek a lényege, hogy egy komoly és egy vicces kép készül mindenkiről és van egy honlap, ahol meg lehet nézni ezeket a képeket, hogy mindenki tudja, hogy ki kicsoda. Sajnos ezek csak a cég belső hálózatáról érhetők el, de egy kis ízelítőt lehet itt is találni.

IMG_20140106_200606532 (1).jpgA jutalom, ha valaki jól kiismeri a programot - céges póló és csokipénz

Péntekre sikerült a program alapjait megismerni és mindent beállítani, úgyhogy reggel már kaptam két problémát, amit nekem kellett megoldani és ezek viszonylag könnyen sikerültek is. Mivel nyilván ismerkednem kell még a kóddal és a program felépítésével, ezért fokozatosan adják nekem a feladatokat, és hagynak időt arra, hogy magamtól fedezzek fel dolgokat. De azért jó érzés volt, hogy pénteken a scrum meetinghez már én is hozzá tudtam adni valami hasznosat. :)

Mivel pénteken Demo Day volt - aki akarta, bemutathatta, hogy min dolgozott mostanában - ezért este Happy Hourst tartottunk, ami annyit tesz, hogy a cég rendelt egy csomó pizzát és sört és mindenki kieresztett egy kicsit. Volt sörkóstolás is mindenféle különleges sörökkel, amik közül akadt egy-két jobb is, de a legtöbb nagyon fura volt nekem - például a sütőtökös vagy a csokoládés. Sokan imádták ezeket, de nálam valahogy nem fért össze a két ízvilág.

IMG_20140109_080028627.jpgA Demo Day helyszíne, ahol a nagyobb céges összejöveteleket is tartják

Összességében jó volt az első hét és örülök, hogy idekerültem. Jó a társaság, mindenki kedves és sok ember van, akik inspirálnak, hogy fejlődjek és én is olyan szintre kerüljek, mint ők. Várom, hogy mit tartogat a következő hét, addig viszont a fő feladat a pihenés és ma délután a magyar foci a Cooper parkban!

A bejegyzés trackback címe:

https://siliconvalleylife.blog.hu/api/trackback/id/tr745734388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása