Nagyon sokan alulértékelik a design jelentőségét egy cég mindennapi működésében: a legtöbben úgy gondolják, hogy a céges designer szerepe - ha egyáltalán van - kimerül a logó, honlap, illetve a termék kinézetének megtervezésénél. Egy jó design csapat már ezeken a területeken is hatalmas befolyással tud lenni a cég sikerére (vegyük például az Apple-t), de ha szabad kezet adunk nekik, akkor még több értéket tudnak hozzáadni a céghez.
A jó designer a természeténél fogva kreatív - nem csak a rá kiszabott feladaton gondolkodik, hanem mindent jobbá szeretne varázsolni, ami körülveszi őt. Van egy nagy üres fal egy közösségi helyen? Fessük rá az egyik szlogenünk új logóját! Jön egy céges esemény? Csináljunk neki egy jópofa videót és játsszuk az irodában levő összes TV-n megállás nélkül! Soha nincs rend a konditeremben? Csináljunk jól kinéző, ötletes plakátokat, amik ösztönözni fogják az embereket! Unalmas egy nagy fehér elsősegély doboz egy központi helyen? Dobjuk fel az egyik vezető zombivá alakított képével!
A 2014-es nyári céges póló
Az irodai tárgyak mellett mindenki számára elengedhetetlen kellékek a különböző céges pólók.
Ha ezek jóra sikerülnek, akkor az alkalmazottak mindenhova hordani fogják őket és ezzel is nagyobb figyelmet hívnak fel a cégre. Ha valaki meglát egy igazán érdekes és menő pólót, akkor az egyből felkelti az érdeklődését. Kik ezek? Melyik cég csinálja ezeket? Ez baromi jól néz ki, hogyan szerezhetnék én is egyet? A válasz egyszerű: gyere és dolgozz nekünk!
Hatalmas sikere volt például az idei Grace Hopper konferenciára tervezett egyedi pólóknak. A limitált szériájú pólókat hamar elkapkodták és ezután cserekereskedelem tárgyát képezték - állítólag csak 3-5 másfajta pólóért cserébe lehetett hozzájutni egyhez a miénkből. Ez kiváló reklámfelület volt a cég számára, illetve ezáltal szinte mindenki tudta a konferencián, hogy kik vagyunk. Szintén nagy sikernek örvend az idei egyetemi toborzásra használt pólónk: egy lengyel srác például, aki részt vett a programozói versenyünkön, külön blogposztot írt róla, ahova még egy selfie is felkerült.
Az ügyfeleinket segítő csapatunk új arculata
A designerek cégen belül is sokféle dolgot csinálnak, amik a különböző csapatok, illetve alkalmazottak munkáját segítik. Például külön logót kapott a Client Solutions csapatunk, akik a szerződéskötés után nap mint nap segítik az ügyfeleinket, illetve tartják velük a kapcsolatot. Az új alkalmazottakat segíti az employee guide, ami egy kis tájékoztató füzet tele életképekkel és hasznos információkkal, és kiválóan mutatja be a cégünk kultúráját, hogy mindenki tudja milyen értékek fontosak nekünk és mire számíthat, amíg itt dolgozik.
Limitált szériájú plakát az egyik legnépszerűbb kávéházláncnak a Szilícium-völgyben
Természetesen a céges dolgokon kívül sok minden más szóbajöhet, amivel mindenkinek az életét jobbá tudják varázsolni. A design csapat összes tagja majdnem minden délután elmegy a kedvenc Philz kávézójába Palo Alto-ba a napi koffeinadagjáért. Egy idő után úgy gondolták, hogy jó lenne meghálálni a helynek mindazt, amit kaptak, így limitált szériájú plakátokat készítettek, amiken egy alternatív logó van és az összes plakátot a kávézónak ajándékozták. Ezt aztán a kávézó a törzsvendégeinek adja, illetve a falára is kitette, így jó reklámként szolgál a helyi mérnökök és designerek egyik közkedvelt helyén és mindenkivel tudatja, hogy nálunk fontos szerepet játszik a mindennapokban a design.
Egy jó design csapat otthonosabbá varázsolja az irodát, céges tárgyakat, illetve ruhákat tervez, szebbé varázsolja a környezetünket - a listát még sokáig lehetne folytatni. Amellett, hogy ezek a konkrét tárgyak állandóan új impulzusokkal szolgálnak és ezeken keresztül új ötletek szülhetnek, ha valakinek ez sem elég, akkor nyugodtan fordulhat hozzájuk további kreativitásért. Egy jó designer számos módon tudja növelni egy cég értékét és legalább egy jó desinger minden cégbe kellene.
Bővebb információ a tervezési folyamatokról, a designok hátteréről, illetve sok-sok további kiváló céges design elérhető a Behance-en és a csapat blogján.